• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Mina räntor har gett mig ångest och psykisk mående och ångest i flera år , 30% 40% ränta 10k betalar bara räntor sen lägenhet mat el m.m nu kan jag betala av allt nästa vecka om allt går som ska kommer kunna spara massor tusenlappar och må bra igen
Det blir stor skillnad, kul:tummen:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Blir inte klok på det är med UC riskprognos och hur dåligt det får en att må!

har alltid legat på ”mycket bra” och har de senaste två åren inte tänkt på ekonomin alls och bara gjort var som känts bra under stunden..

så har glatt plockat på mig förfrågningar, lite krediter osv..

Gått ifrån 0,8% till 7.2% under bara 2020..

Har kollat så ligger på:

totalt beviljat - 362 000kr
Totalt utnyttjat 280 000kr
Varav av dessa är 160 000kr ett billån.

Alltså har jag 82 000kr i outnyttjad kredit, detta bör väll påverka betyget rätt mycket ?

har checkat upp detta och såg att dessa krediter var uppdelade i 3 krediter

kunde ringa och säga upp 2 st direkt (45 000kr)
Samt resterande hade jag i en kredit som jag håller på betala av (40 000kr kvar av 75 000kr i skrivandets stund)
Ringde denna givare och bad dom ta bort krediten helt så det inte finns något att utnyttja, bara betala de sista 40 000kr.
Tror ni att mitt uc kommer bli bättre efter krediter och utrymmen har försvunnit?
Eller är det kredit förfrågningar som påverkar ?
Har 9 förfrågningar varav 1 löper ut nu slutet januari, sen april, juli, september, oktober.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Blir inte klok på det är med UC riskprognos och hur dåligt det får en att må!

har alltid legat på ”mycket bra” och har de senaste två åren inte tänkt på ekonomin alls och bara gjort var som känts bra under stunden..

så har glatt plockat på mig förfrågningar, lite krediter osv..

Gått ifrån 0,8% till 7.2% under bara 2020..

Har kollat så ligger på:

totalt beviljat - 362 000kr
Totalt utnyttjat 280 000kr
Varav av dessa är 160 000kr ett billån.

Alltså har jag 82 000kr i outnyttjad kredit, detta bör väll påverka betyget rätt mycket ?

har checkat upp detta och såg att dessa krediter var uppdelade i 3 krediter

kunde ringa och säga upp 2 st direkt (45 000kr)
Samt resterande hade jag i en kredit som jag håller på betala av (40 000kr kvar av 75 000kr i skrivandets stund)
Ringde denna givare och bad dom ta bort krediten helt så det inte finns något att utnyttja, bara betala de sista 40 000kr.
Tror ni att mitt uc kommer bli bättre efter krediter och utrymmen har försvunnit?
Eller är det kredit förfrågningar som påverkar ?
Har 9 förfrågningar varav 1 löper ut nu slutet januari, sen april, juli, september, oktober.

Det är en blandning av allt, men 9ff är för mycket kan jag säga direkt sen att du minskat krediterna är jätte bra men när du kommer under 6ff så börjar det bli bra.med betyget men just nu med 9ff är det sådär
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det är en blandning av allt, men 9ff är för mycket kan jag säga direkt sen att du minskat krediterna är jätte bra men när du kommer under 6ff så börjar det bli bra.med betyget men just nu med 9ff är det sådär

Ta inte illa upp. Men det där stämmer inte. Bara för att det är så för dig. Betyder det inte att det blir så för alla andra.
UC är högst individuellt och baserat på statistik. Det är alla parametrar som ska spela in , inkomst, underskott, antal krediter/blanco , hyresrätt/bostadsrätt /ålder / gift / ogift osv. Där emot spelar FF en stor roll men absolut inte enbart.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Ta inte illa upp. Men det där stämmer inte. Bara för att det är så för dig. Betyder det inte att det blir så för alla andra.
UC är högst individuellt och baserat på statistik. Det är alla parametrar som ska spela in , inkomst, underskott, antal krediter/blanco , hyresrätt/bostadsrätt /ålder / gift / ogift osv. Där emot spelar FF en stor roll men absolut inte enbart.

Absolut har du rätt där, jag skrev ju att det ör en blandning och han frågade bara om kredit o ff ... men du har rätt ja men jag menade iaf inte bara ff
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Blir inte klok på det är med UC riskprognos och hur dåligt det får en att må!

har alltid legat på ”mycket bra” och har de senaste två åren inte tänkt på ekonomin alls och bara gjort var som känts bra under stunden..

så har glatt plockat på mig förfrågningar, lite krediter osv..

Gått ifrån 0,8% till 7.2% under bara 2020..

Har kollat så ligger på:

totalt beviljat - 362 000kr
Totalt utnyttjat 280 000kr
Varav av dessa är 160 000kr ett billån.

Alltså har jag 82 000kr i outnyttjad kredit, detta bör väll påverka betyget rätt mycket ?

har checkat upp detta och såg att dessa krediter var uppdelade i 3 krediter

kunde ringa och säga upp 2 st direkt (45 000kr)
Samt resterande hade jag i en kredit som jag håller på betala av (40 000kr kvar av 75 000kr i skrivandets stund)
Ringde denna givare och bad dom ta bort krediten helt så det inte finns något att utnyttja, bara betala de sista 40 000kr.
Tror ni att mitt uc kommer bli bättre efter krediter och utrymmen har försvunnit?
Eller är det kredit förfrågningar som påverkar ?
Har 9 förfrågningar varav 1 löper ut nu slutet januari, sen april, juli, september, oktober.


Krediterna försvinner inte på en gång även fast dom är avslutade.
Utan har du slutbetalt en kredit så ligger den kvar hos UC i 12 månader. Viktigt är att manuellt avsluta den hos banken du tagit lånet hos annars kan det ligga kvar som en aktiv kredit. Men om du betalt båda helt nu så kommer det absolut vara positivt för din UC.

Avslutade krediter som du bara betala av dom ligger också kvar tills skulden är slutbetald. Däremot så blir din utnyttjandegrad över tid mindre och det påverkar betygen positivt att du betalar av dina krediter men ej nyttjar dom.

9 FF är också rätt mycket.
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Krediterna försvinner inte på en gång även fast dom är avslutade.
Utan har du slutbetalt en kredit så ligger den kvar hos UC i 12 månader. Viktigt är att manuellt avsluta den hos banken du tagit lånet hos annars kan det ligga kvar som en aktiv kredit. Men om du betalt båda helt nu så kommer det absolut vara positivt för din UC.

Avslutade krediter som du bara betala av dom ligger också kvar tills skulden är slutbetald. Däremot så blir din utnyttjandegrad över tid mindre och det påverkar betygen positivt att du betalar av dina krediter men ej nyttjar dom.

9 FF är också rätt mycket.

vilket är mest positivt
att ha en kredit på säg 70 000kr men bara utnyttjat 40 000kr
Eller
Han en utnyttjad kredit på 40 000kr utan övrigt utrymme ?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
vilket är mest positivt
att ha en kredit på säg 70 000kr men bara utnyttjat 40 000kr
Eller
Han en utnyttjad kredit på 40 000kr utan övrigt utrymme ?

Det kan jag faktiskt inte svara på.- Finns säkert någon här på forumet som kan svara på det!

Min krediter valde jag avsluta innan dom var helt betalda.
Och för mitt betyg = ju mindre krediter desto bättre betyg.
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Ta inte illa upp. Men det där stämmer inte. Bara för att det är så för dig. Betyder det inte att det blir så för alla andra.
UC är högst individuellt och baserat på statistik. Det är alla parametrar som ska spela in , inkomst, underskott, antal krediter/blanco , hyresrätt/bostadsrätt /ålder / gift / ogift osv. Där emot spelar FF en stor roll men absolut inte enbart.

har en känsla att alla förfrågningar
Jag har påverkat en del.

bara 4st är sedan september så dessa kom på kort tid?

ska aldrig med lyssna på sambla och dessa förmedlare..

Dom ringde upp mig strax efter zenzum hade försökt hjälpa mig.
”Vi kommer kunna ge dig bättre villkor än vad zenzum gav dig”
”Vi kunde inte ge dig bättre för du nyligen fått en uc på dig”
De borde han väll fattat själv när jag sa till han att zenzum precis försökt göra samma..
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Det kan jag faktiskt inte svara på.- Finns säkert någon här på forumet som kan svara på det!

Min krediter valde jag avsluta innan dom var helt betalda.
Och för mitt betyg = ju mindre krediter desto bättre betyg.
Det var lite min förhoppning med, bättre att ha så lite total kredit som möjligt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp